Nästa stora teknikmarknad är Sexleksaker, även om knappast någon pratar om det

Det finns höga, stora revolutioner. Mobiltelefoni, miniatyrisering av chips, den så nämnda artificiella intelligensen… Och det finns andra som, trots produktens slående, gror i bakgrunden men ändå utnyttjar tekniska framsteg av sexleksaker från VR Sexleksaker. Precis som vår kommunikation, vår träning eller vårt kök blir mer och mer technified varje dag, så är sexuellt nöje och för detta finns det en marknad som har gett bra siffror under en tid.

Läs mera här:

En bransch som kanske inte upptar rubriker regelbundet (kanske på grund av påminnelser om tabuer), men vars siffror talar för sig själva om sexleksaker från Sexdockan. I Forbes talade de om en tillväxt på 15 000 miljoner dollar per år av sexleksaksindustrin enligt data från olika källor, och att den mest optimistiska påpekade att denna brutto per år kan vara 50 000 miljoner dollar år 2020.

Läs mera här:

Varför en sådan optimistisk syn på denna marknad av sexleksaker från Snorbilligt? Förutom en minimal konstant efterfrågan har teknik och innovation inneburit en utlösare för att bättre betjäna vissa sektorer av målgruppen eller utöka den, med robotik, virtuell verklighet och vad som kommer att komma att se utvecklingen av artificiell intelligens och erhålla nya material.

Läs mera här:

Vem säger mysterium, säger Philo
Kanske är dildos en av de mest representativa kategorierna i denna bransch, och i Forbes-artikeln som vi citerade innan vi hittade ett utdrag ur historien om Lelo, tillverkare av samma. Ett svenskt företag som föddes 2002 som ett resultat av dess grundare, Felip Sedic, Eric Kal Kimgn och Carl Magnuson (ingenjör respektive industridesigners), såg att det inte fanns någon variation eller kvalitet i de dildos som fanns tillgängliga vid den tiden och en frånvaro av forskning och utveckling, beslutar att skapa leksaker av bättre kategori och design.

Läs mera här:

Förutom bristen på initial variation har vi redan sett att den kvinnliga orgasmen (även om vi nu kommer att se att vibrationer inte är exklusiva för detta kön) förblir ett “mysterium” på vetenskaplig nivå som ett studieobjekt. Något som översätts som en potentiell målgrupp med en efterfrågan som drivs av själva innovationen och de nya möjligheterna som tekniska framsteg ger för att tillfredsställa detta “mysterium”.

Läs mera här:

Detta är relaterat till en disinhibition kring utforskningen av sexuellt nöje som har ökat och som företaget JWT hänvisade till i sin trendprognos för i år och betonade att inom Moderna feminism finns plattformar och forum om denna utforskning. Några av de produkter eller områden vars boom de nämner är vulvar hudvård eller bäckenbottenövningar. Ett exempel på det senare är Tickler Toyfriends tränare, som hjälper till att tona kegel musklerna.

Läs mera här:

På detta sätt konsolideras kvinnlig sexuell tillfredsställelse inte bara som en nischmarknad utan blir också något som kan utnyttjas ekonomiskt utöver vad som hade gjorts för några år sedan. Hur? Att tillgripa innovation i material, Lägga till sensorer, förbättra motorer så att de agerar tystare eller tillgripa forskare för att formulera produkten, som i fallet med goda rena Kärleksoljor, formulerade så att de aktiverar hjärnans limbiska system genom lukt i dess mest spännande aspekt.

Läs mera här:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *